The story about Elin

Alla inlägg under juni 2007

...

Av Elin - 29 juni 2007 23:56

God Natt!

Av Elin - 29 juni 2007 23:45

Jag är bara så patetisk, som om nån skulle orka läsa det jag skriver här? Aja, det får funka som min dagbok eftersom jag inte orkar skriva vanlig dagbok. jag kan ju iallafall avreagera mig lite på detta.....



Sol, vind och vatten. Enligt en bok jag har skrev Ted Gärdestad denna och den hndlar om framtidstro. ``för jag tror, jag tror att livet får ett lyckligt slut´´. Jag tänker inte kommentera det utan låta texten tala för sig själv




Ännu spelar syrsor till vindarnas sus.
Ännu rullar kulorna på skolgårdens grus.
Och än strålar solen på brunbrända ben.
Ännu ruvar fåglarnafast timmen är sen

Det finns tid till försoning innan dagen är förbi.
För jag tror, jag tror på friheten jag lever i.
Och är det inte verklighet så drömmer jag.

Sol, vind och vatten är det bästa som jag vet,

men det är på dig jag tänker i hemlighet.
Sol, vind och vatten, höga berg och djupa hav.
Det, är mina drömmar vävda av

Jag vill veta vägen till herdarnas hus.
Jag behöver att omges av en ledstjärnas ljus.
Det skymmer vid sion och natten blir sval.
Men än doftar blommorna i skuggornas dal.

Det finns tid till försoning innan natten slagit ut.
För jag tror, jag tror att livet får ett lyckligt slut.
Och är det inte verklighet så drömmer jag.

Sol, vind och vatten är det bästa som jag vet,
men det är på dig jag tänker i hemlighet
Sol, vind och vatten höga berg och djupa hav.
Det är mina drömmar vävda av


Mm, Ja det är mina drömmar vävda av.

Av Elin - 29 juni 2007 23:19

There are some good guys and bad guys and....some guys in between!

*

Av Elin - 29 juni 2007 10:35

Sitetr här och lyssnar på rix fm, de e en bra låt. den me martin stenmarck och den danska tjejen.


Ska åka och sjunga sen, kören kl 2. Kan la bli lite kul.



På måndag e de fest! Jippie! vilket påminner mig om att jag ska slå in paket...

Av Elin - 28 juni 2007 20:32

Glömde skriva att jag deltagit i massa gratis-tävlingar idag. Om jag vinner allt jag tävlar om vinner jag:


Ett par skor

2-3 mobiler

2 tv-s

En resa till thailand

Resecheckar för 15000

Presentkort på hm, 10 000

Gympaskor med stegräknare

1 eller 2 I-pods

10 liter glass

Minst 3 t-shirts

1 kamera

1 playstation 3

Minst 2 filmer

Biobiljetter

Trisslotter

Smink

Garn


Och säkert lite till




Suck, mitt liv är meningslöst! Jag komemr ju t.o.m med ihåg allt!





Av Elin - 28 juni 2007 20:19

Först vaknar jag kl8 av min väckarklocka. försöker ignorera ljudet men kan inte och klättrar då ner för sängen. meningen var att jag skulle ut och springa innan frukosten. haha, säkert. jag tog en lååång dusch istället(ensam hemma) och åt en tallrik yougurt och drack thé. Sen såg jag sommarlovsmorgon. blev störd mitt i av både pappa och mamma tringde så jag missa halva programmet. Sen slöade jag och åt godis.


Sen kanske jag borde äta lunch, tänkte jag. kokade makaroner, lade dom i en gratängform och hade på nån cremé fraiche-sås med sweet chili och ost på. hade även i bönor. det gick ju att äta.


Sen proppmätt! Tänkte att jag kanske ska ut och springa iaf och självklart får jag då jätteont i magen. Fortsätter iaf och snavar i skogen. Tur att jag inte landa på mp3-n. När jag kom hem lade jag mej på gräsmattan och gjorde 100 sit-ups och lite andra skumma övningar. Då komnmer det ju självklart en massa myror med siktet inställt på mej! Åhh! det enda positiva var att jag faktiskt nu klarar av att gå upp i brygga!


Sen åt jag upp mitt godis( typ 1 kg på två dar), fast jag har massa risbräck kvar och läste kalle anka ( =P) . Sen kom mamma hem och var sur för jag inte plockat undan mina saker i vardagsrummet. de har bara legat där i typ 1-2 veckor. Borde kanske göra det imorrn.


Sen fick jag skjuts till fotbollsträningen. Spelade match hela och körde idioten. Undrar om han som kom på den övningen döpte den efter sig själv? Sen fick jag reda på att jag tränat minst av alla i laget(men jag har vettig anledning! Se tidigare inlägget) och nu sitter jag här eftersom mamma har ockuperat tv-n med parabolen. Har 1-an, 2-an,4-an,6-an, kunskapskanalen och kanal lokal där nere(att jag har suttit däruppe senaste veckan behöver ingen veta). jippie! Nu sitter jag här istället och orkar inte äta fast jag är hungrig.


Dessutom ringde det när jag stog i duschen( självklart till mej!) och jag bara vänatde på en elshock! M&M ville att jag skulle med till vätterfestivalen imorrn. Ja sa jag men glömde fråga mamma. sen kom jag på att 250 kr är lite mkt pengar för mig, så tjejer om ni läser detta ikväll. jag vet inte om jag kan följa med, sorry!


Åhh! Nu vill jag bara sova!

Av Elin - 28 juni 2007 20:11

Kolalde på lagets sida nu efter träningen. Vi skulle vart på 80% av träningarna. jag hade 46%! men jag har iaf haft en vettig anledning, eller två förressten, konfirmationen och dansen! Sådeså!


Om ni känenr för den kan ni ju gå in på laget.se och söka på strålsnäs.

f-div. 3 är vi

Av Elin - 28 juni 2007 10:16

Att jag skulle sprungit innan frukost idag? Önskedröm! Får gå ut och gå istället!jag tog en dusch .....

Presentation

The Story about Elin



En resa som startade den 10 april 2007 och har okänd destination och okänt slutdatum. Så lös biljett, hoppa på resan och följ med genom mitt liv. Genom kurvor och krokar, toppar och dalar, ibland bara platt och ibland genom hisnande äventyr.

Välkommen ombord!

Fråga mig

6 besvarade frågor

Gästboken

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2007 >>>

Senaste inläggen

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards